معتادان پاک شده شاغل می‌شوند

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

معتادان پاک شده شاغل می‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا برنامه‌های پیشگیری و درمان در کشور افزایش یابد، گفت: با رایزنی‌‌های صورت گرفته تعداد قابل توجه‌ای از معتادان پاک شده، شاغل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس؛ همایون هاشمی در مراسم افتتاح نخستین مرکز TC اجتماع درمان مدار محرک(شیشه) در وردیج کرج اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های سازمان بهزیستی کشور تدوین برنامه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور است.

وی با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشور در حال حاضر بین ۳۱ تا ۳۳ است گفت: در حال حاضر اعتیاد بین زنان و مردان افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی هیچ خانه‌ای از ورود اعتیاد در امان نیست و در این بخش باید اطلاع‌رسانی و آگاهی‌های لازم به خانواده‌ها داده شود.

هاشمی بیان داشت: از اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی توانمند‌سازی، مشارکت‌های مردمی و ایجاد اشتغال برای افراد و حتی معتادان درمان شده است.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که در سازمان بهزیستی به آن توجه ویژه‌ای شده و براساس آن پروتکل‌های لازم پیش‌بینی شده است موضوع پیشگیری و درمان اعتیاد است و اگر چه در سال‌های اخیر اقداماتی در این بخش انجام گرفته اما این اقدامات باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ظرفیت‌های موجود در NGO‌ها و سازمان‌های غیردولتی افزود: بهزیستی با همکاری این سازمان‌ها اقدامات خوبی را در بخش درمان و پیشگیری از اعتیاد انجام داده است ضمن اینکه بهزیستی آمادگی هر نوع همکاری با NGO‌ها دارد.

وی به راه‌اندازی نخستین مرکز TC در کشور اشاره کرد و گفت: به زودی مراکز دیگری با ظرفیت‌های قابل قبول در خصوص درمان افراد وابسته به مواد محرک زا در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در سال آینده نیز بودجه پیشگیری و درمان افزایش قابل قبولی خواهد داشت ضمن اینکه بودجه پیشگیری دو برابر و بودجه درمان اعتیاد سه برابر می‌شود.





مطالب مرتبط
.